Saturday, 5 April 2008

කොතරම් ගුණ කලත්.. Where does the good go ?

නිතරම අලුත් වෙන බලාපොරොත්තු පිරුණම ජීවිතේ අමුත්තක් තියෙනවා කියලා හිතෙනවා වෙලාවකට. පසු ගිය කලෙක වෙබ් පිටු මතින් දකින්න ලැබුනේ හිත රිදෙන තැලෙන දේවල්මයි. අපට වඩා බොහෝ සෙයින් දන්න කියන අය හැසිරෙන අන්දම දුටුවම ඇති වුනේ කනස්සල්ලක්, උගත් මෝඩකම කියන්නෙත් ඒකටමයි කියලා පස්සෙ මම මේ ගැන හිතවත් අය සමග කතා කරද්දී කියැවුනා. තමන් දන්න බව පෙන්වන ඒමතින්ම නොදන්නවුන් පහත හෙලන පිරිස් අප අතර ඕනෑ තරම්. මම මේ වෙබ් අවකාශයේ හමුවූ පිරිස් අතරේ කිසිම දිනක නොහොඳක් දුටුවේ නෑ, නමුත් "සියල්ල දත්" කියා තමන්ම කියා ගන්නා එවැන්නකුගෙන්, බලාපොරොත්තු නොවුන අයුරින් ද්වේශ සහගත වදන් අහන්න ලැබීම මට නම් ගෙන ආවේ පුදුමයක්. යම් හිතවත් කමක් තිබුන නිසාවෙන් එලෙස කතා බස් කරත් ආයෙනම් එවැන්නන් සමග කතාවකටවත් නොයන්නට මම හිතාගත්තා.
කොයි තරම් දක්ශයෙක් උනත් වැඩක් නෑ, සාමුහිකව වැඩ කරන්නට නොහැකිනම්, ඒකාදිපතියෙක් ලෙස තමන්ට උවමනා අරමුණ පමණක්ම දකින මෙවැන්නන් කොයි තරම් දැනුම් මට්ටමින් උසස් වුවත් මිනිස්දම් අතින් බොහොම පහත් මට්ටමක සිටින්නේ.
මට මගේ ඥාතී සොහොයුරා කියූ යමක් මතකයට නැගෙනවා. ඔහු අපේ දහම් පාසැල් විවාද කණ්ඩායමේ මග පෙන්වන්නා, නියමුවා. අපිට නිතරම පෙන්වා දුන්නේ, ප්‍රතියෝජක පිලත්, රැස්ව සිටින සියල්ලනුත්, විනිශ්චය මණ්ඩලයත් කොහොමද අපේ අණසකට ගන්නේ කියලයි. ඒක ඇත්තෙන්ම හොඳ නායකත්වයකට කියාපු උපදෙස.
ඒ "ඔව් , නමුත් " yes, but කියන නියාය. හැමතිස්සෙම ඕනෙම තර්කයක් බිඳිනවිට, ඔවුන් කියනදේට මගක් දුරකට එකඟ වී නමුත් යන ප්‍රත්‍යය යොදා අපේ මතය ඊට එකතු කර එය බිඳ හෙලන අයුරුයි ඔහු අපට නිතරම වටහා දුන්නේ. එකපාරටම යමෙක් කියන්නකට විරුද්ද වීමට වඩා ඔහු කියන දේ හොඳින් අසා දැනගෙන, "ඔබ කියන්දේ හරි සහෝදරයා, නමුත් මෙන්න මෙහෙමත් දෙයක් තියෙනවා නේද, අන්න ඒ නිසා මම මේකට එකඟ නොවෙන්නේ " කියලා කියනකොට, අර පුද්ගලයත් ඔහුට නොදැනීම අපේ පතයට ඇව්දින්. මේක මම අත් විඳලා තිබෙනවා බොහෝ විවාද තරඟ වලදී.
මිනිස්සුන්ගේ හිත් නොතලා, තමන්ට උවමනා අයුරින් දේවල් කරගන්න කරවන්න, ඔහු හොඳින්ම දැනගෙන හිටියා, සමාජයේ ඕනෙම ස්තරයක පුද්ගලයන් සමග පහසුවෙන් ක්‍රියා කරන්න එනිසා ඔහුට පුළුවන් වුනා. පසු කලෙක, පාසැල් ශිෂ්‍ය නායකත්වය මෙන්ම විශ්ව විද්‍යාල සංගම් වල නායකත්වය පවා ඔහු හිමි කරගත්තේ, ඔහුගේ තිබෙන ඒ උදාර ගුණාංග නිසාය. ඔහුගේ මේ හොඳ ගතිගුණ නිසා ඔහු වටා සිටින අපි සියල්ලන්ගේම ජීවිතත් හැඩගස්වාගන්න මහඟු උපකාරයක් උනා. අපි හැමවිටම නම්‍යශීලී වෙන්න ඕනා, නැත්නම් අපට මේ සමාජයේ ජීවත් වෙන්න අමාරුයි. ඒ ඔහු නිතර කියන්නක්.
වරෙක පුද්ගලයෙක් තමන්ට පරුෂ වචනයෙන් බැණ වැදුනු විට ඔහු කලේ ඒ පුද්ගලයා බණිනකම් ඉඳලා, සිනා සී ස්තූතියි කීමයි, අපට මෙය මහත් පුදුමයක් විය. එවිට ඔහු පැහැදිලි කලේ," ඒ මනුස්සයගේ හිතේ තියෙන කුණු කිලිටි එයා අපි ඉස්සර දිග හැරියට , අපි ඒවා අරගන්නවත්, ඒවා එළියට දැමීම වලක්වන්නවත් ඕනා නෑ, ඔය කේන්තිය පිට කරන්නේ අසහනයෙන් ඉන්න උන්, උන්ගේ අසහනයට අපි අපේ හිත් කිළුටු කරගන්න නරකයි" කියාය. එක දවසක් ශිෂ්‍ය දෙපිරිසක් අතර ගැටුමක් තිබෙන අවදියක, ඔහුට දැනගන්න ලැබුනේ, අනිත් පිරිස, කඩු කිනිසි, හොකී පිති රැගෙන මග රැක සිටින බවය.ඒ ඇසූ අනෙකුත් අය ප්‍රති ප්‍රහාර දෙමුය පවසද්දී, ඔහු එය වලක්වා තනිව ඔවුන් ඉදීරියට ගොස් පැවසුවේ ." මට ගහලා, මේ ප්‍රෂ්ණ විසඳෙනවනම් ආ ගහන්න , ඒත් මචං ඊට පස්සෙ කරදර විඳින්න වෙන්නේ අපේ දෙමාපියන්ටයි දන්න කියන අයටයි නේද? . මම පිළිගන්නවා ඕගොල්ලොන්ගේ තර්ක ඉල්ලීම් සියල්ල සාදාරණයි නමුත් මචං මේක මේ විදිහට ගහගෙන විසඳගන්න පුළුවන් වෙන්නේ නෑ" කියලයි.
බලන්න , යුද පිටියක් මැවෙන්න ගිය බොහෝ තැන් වල මෙවන් පුද්ගලයින් නිසා ඒවා වැලකෙන හැටි

ආතුර වූ මිනිසුන් අතර අනාතුරව වෙසෙන්න යයි, දම්ම පදයේ සඳහන් වේ, ඒ උපදෙස ඉතාම වටිනවා, මනසින් කයින් ආතුරවූ මිනිසුන් මැද දිවි ගෙවන අපටනම්. මම කොතෙකුත් පොත පත කියෙව්වට තවමත් අනෙක් අය නිසා මගේ හිත රිදවගන්නවා, නමුත් පස්සේ හිතද්දී තමයි වැටහෙන්නේ කොයිතරම් කුඩා කාරණාවලටද අපි මේ අපේ හිත රිදවගෙන තියෙන්නේ කියලා.

එහෙම කියනකොට මට මතක් වෙන්නේ මගේ අප්පච්චී නිතර කියන දෙයක් , අනිත් අය කියන දේවල් වලින් අපි හිත් රිදෝගෙන , අඩාගෙන වැලපෙනකොට, අප්පච්චී කියන කතාවක් තමයි, පාරේ ගමන් කරනකොට අසල සිටින මනුස්සයෙක්, නොයෙක් අසැබි වදනින් කෑ ගැහුවට අපි ඒවා කනකට ගන්නේ නෑ , නමුත් ඒ කෙනා ඒවා අපේ මූණටම ඇවිත් එහෙම කිව්වොත් ඇයි අපි කේන්ති ගන්නේ, ඇයි අපි ඒ වචන තුලට අපිව අනුගත කරන්නේ කියන එක.
බලාගෙන ගියාම ඒක කොයිතරම් ඇත්තද ?

කයින් ආතුර වූ මිනිසුන් මැද කල් ගෙවද්දී, අපටත් නොයෙක් රෝගාබාද හැදෙන එක අරුමයක් නොවේ, එනිසා පසුගිය දවස් කීපයේම බෙහෙත් බොමින් කල් ගත කලේ.

2 comments:

nidhahasa said...

ඔහොම තමයි බෝ හැටි. මිනිස්සු හරි කෘතීමයි.

Dili said...

ඉක්මනටම සනීප වෙන්න ඔනෙ. බෙහෙත් බීලා පරිස්සමින් ඉන්න.

කේසර සිංහයත් අසූචි නාගත්තු ඌරා එක්ක සටන් කරන්නෙ නැලු නෙ... ඔවා ගනංගන්න එපා.